۱۳۹۷ مهر ۱۴, شنبه

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات لیلا میرغفاری برگزار شد

خبرگزاری هرانا – روز جاری، دادگاه رسیدگی به اتهامات خدیجه (لیلا) میرغفاری فعال مدنی در پرونده جدیدی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد. در این جلسه دادگاه اتهامات “توهین به رهبری” و “تمرد از دستور مامورین” به وی تفهیم شده است. خانم میرغفاری روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه نیز در ارتباط با پرونده‌ای که در دادگاه مجتمع قضایی ارشاد به جزای نقدی محکوم شده بود بازداشت و روز بعد با قرار کفالت آزاد شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز جاری ۱۴ مهرماه ۹۷، دادگاه رسیدگی به اتهامات خدیجه (لیلا) میرغفاری فعال مدنی، در پرونده جدبدی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به اتهامات “توهین به رهبری” و “تمرد از دستور مامورین” با حضور وکیل وی محمدحسین آقاسی برگزار شد.

محمدحسین آقاسی وکیل خدیجه (لیلا) میرغفاری در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “اتهامات عنوان شده علیه خانم میرغفاری به دلیل درگیری لفظی که مقابل دادگاه انقلاب با مامورین یگان حفاظت داشته‌ و مطالبی که در این درگیری توسط ایشان گفته شده بوده است. خانم میرغفاری در این جلسه دادگاه در دفاع از خود و رد این اتهامات توضیحاتی دادند و به من نیز گفته شد تا یک هفته دفاعیه خود را در این خصوص به دادگاه ارائه دهم”.

این وکیل دادگستری همچنین افزود: “بازداشت روز سه‌شنبه خانم میرغفاری در پی حکم صادره توسط دادگاه مجتمع قضایی ارشاد و در ارتباط با پرونده حمایت از «دختران خیابان انقلاب» بوده که ایشان نهایتا با قرار کفالت آزاد شدند”.

لیلا میرغفاری پیش‌تر توسط دادگاه مجتمع قضایی ارشاد در ارتباط با حمایت از «دختران خیابان انقلاب» به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۳ میلیون و دویست هزار تومان محکوم شده بود.
هرانا در تاریخ ۲۳ خردادماه ۹۷ نیز در گزارشی از برگزاریجلسه دادگاه تجدید نظر خدیجه (لیلا) میرغفاری به همراه تعداد دیگری از فعالان مدنی که پیش‌تر در اسفندماه ۱۳۹۴ طی یک دادنامه هر کدام به ۹۱ روز حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند، خبر داده بود.
دادگاه بدوی این افراد در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو تهران به ریاست قاضی فرشید دهقانی برگزار شده بود.
در آبان‌ماه ۱۳۹۴ خدیجه (لیلا) میر غفاری به همراه هفده تن از فعالان مدنی به نام‌های “رضا مکعیان (ملک)، هاشم زینالی، سیمین عیوض زاده، احسان خیبر، عبدالعظیم عروجی، محسن حاصلی، محسن شجاع، اعظم نجفی، پروین سلیمانی، شرمین یمنی، سارا ساعی، ارشیا رحمتی، مسعود حمیدی، علی بابایی، اسماعیل حسینی، فریده طوسی و زهرا مدرس زاده”  در یک تجمع مسالمت آمیز مقابل زندان اوین به اتهام اخلال در نظم عمومی بازداشت و زنان بازداشت شده به زندان قرچک و مردان به زندان اوین منتقل شده و پس از مدتی به قید کفالت یا وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ افزایش ۱۵ برابری همسرآزاری و ۸ برابری کودک آزاری در مشهد

رئیس اداره بهزیستی مشهد با اشاره به اینکه در چهار ماهه ایام شیوع کرونا، کوک آزاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۸ برابر افزایش داشته ...