۱۳۹۷ آذر ۱۶, جمعه

ضرورت اموزش حقوق بشر


ضرورت اموزش حقوق بشر

جامعه ای ایده ال که در ان به حقوق بشر احترام بگذارند- کرامت و عزت احاد افراد جامعه- صیانت و پاسداری گردد لازم است تا فرهنگ متناسب ان را ایجاد و تقویت گردد. برای همین از یک طرف ضرورت است تا افراد جامعه به عنوان صاحبان حق در قدم نخست حقوقشان را بفهمند و با راههای مطالبه و اعاده ی ان- اگاهی و مهارت لازم داشته باشند و از طرف دیگر حصول اطمینان برای احترام- حمایت و تحقق کامل حقوق بشر توسط دولت-لازم است تا دستگاههای دولتی و حکومتی و سایر نهادهای تامین کننده حقوق بشر به صورت مستقل اموزش ببینند.

البته حقوق بشر یک رشته ای خاص یا صرفا حقوقی نیست بلکه تمام رشته های علمی و غیر علمی را شامل میشود همچون جامعه شناسی- فلسفه- سیاست- هنر- رشته های دیگر نسبت معنی داری پیدا میکند. بین المللی بودن حقوق بشر نیز از ویژگی های دیگر این رشته است که به عنوان ارمان مشترک بشریت- اعتباری بین المللی یافته است.


هدف اموزش حقوق بشر اطلاع رسانی با ارمان ایجاد یک فرهنگ جهانی از حقوق بشر از طریق انتقال دانش- مهارت- و جهت دادن  آرا و افکار جامعه در جهت هایی همچون

1-ترویج و تقویت احترام به حقوق بشر

2-حفظ کرامت و شکوفا سازی استعداد افراد جامعه

3-گسترش آگاهی در زمینه مدارا و بردباری و برابری جنسیتی و دوستی

4-توانا سازی همه افراد برای مشارکت موثر در جامعه

5-ایجاد و حفظ صلح میباشد.

خب کانون دفاع از حقوق بشر هم جزو همین نهادهای مستقلی هست که به همت ادمهای خوش قلب و با پشتکار بنا شد که با باور به اعلامیه جهانی حقوق بشر در جهت توسعه و نهادینه سازی فرهنگ حقوق بشر از طریق اموزش و اگاهی دادن به افراد-  نشر اخبار صحیح و تفسیر انها- برگزاری جلسات سخنرانی و همکاری با دیگر نهادهای حقوق بشر فعالیت میکند که بدانیم در دنیای اطرافمان چه میگذرد و با دانش و دید بازتر والبته هوشمندانه تری بتوانیم با همه همت خود تا متمرکز شدن و جاری شدن اعلامیه حقوق بشر در ایران همراه و همگام با هم باشیم.

و سپاس و خداقوت به همه ایرانیان ازدی خواه و مستقل که در این راه پر فراز و نشیب گام برمیدارند تا ایرانی سربلند داشته باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ افزایش ۱۵ برابری همسرآزاری و ۸ برابری کودک آزاری در مشهد

رئیس اداره بهزیستی مشهد با اشاره به اینکه در چهار ماهه ایام شیوع کرونا، کوک آزاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۸ برابر افزایش داشته ...