۱۳۹۷ دی ۲۷, پنجشنبه

مقامات با درمان خارج از زندان موافقت کردند؛ نازنین زاغری و نرگس محمدی به اعتصاب غذا پایان دادند

ریچارد رتکلیف خبر داد که همسرش نازنین زاغری و نرگس محمدی بعد از اینکه مقام های قضایی با درمان این دو زندانی سیاسی در بیرون از زندان موافقت کردند، آنها نیز به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریچارد رتکلیف در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از سه روز، این دو زندانی سیاسی به اعتصاب غذای خود پایان دادند و چهارشنبه عصر گابریلا،دختر نازنین و همچنین مادرش توانستند با او در زندان ملاقات کنند.
«ریچارد رتکلیف» همسر نازنین زاغری زندانی ایرانی بریتانیایی، دوشنبه ۲۴ دی در گفت و گو با خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که همسرش تلفنی اعلام کرده به همراه نرگس محمدی اعتصاب غذای سه روزه ای را آغاز کرده اند. این دو زندانی در اعتراض به نبود دسترسی به پزشک متخصص خارج از زندان و درمان تخصصی مورد نیاز، این اعتصاب غذای سه روزه را آغاز کرده بودند.
در پی انتشار خبر اعتصاب غذای خانم زاغری، جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن را احضار کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خشونت خانگی؛ افزایش ۱۵ برابری همسرآزاری و ۸ برابری کودک آزاری در مشهد

رئیس اداره بهزیستی مشهد با اشاره به اینکه در چهار ماهه ایام شیوع کرونا، کوک آزاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۸ برابر افزایش داشته ...